POZIOMY ZAAWANSOWANIA

Poziomy zaawansowania są ściśle związane z poszczególnymi technikami jazdy:

1 poziom – Technika Podstawowa

2 poziom – Technika Pośrednia Fazowa

3 poziom – Technika Wyczynowa Klasyczna

4 poziom – Technika Wyczynowa Naturalna

5 poziom – Technika Wyczynowa Przeciwskręt

6 poziom – Technika Wyczynowa Loeb

7 poziom- Technika Wyczynowa Lodowa

8 poziom – Technika Rotacyjna (obrotówka)

9 poziom – Technika Wyczynowa 1+, oraz 1+,-

10 poziom – technika wyścigowa 2 fazowa (rączka)

I jest ich jeszcze dużo, dużo …….

Jednak większy nacisk niż znajomość poszczególnych technik jazdy kładę na techniczne wykonanie poszczególnych elementów składowych Wyczynowych Technik Jazdy oraz płynne ich łączenie.

Prawidłowość wykonania i połączenia ze sobą Kodu optycznego, Kodu, kierownicy, Kodu gazu, kodu sił stałych i zmiennych jest podstawowym kryterium poziomu zaawansowania.

Opanowanie danej techniki jazdy to automatyczne wykonywanie a nie samo zapoznanie się nazewnictwem.

Dla początkujących ważna jest pierwsza technika. Tu gradacja zaawansowania wygląda tak:

1 -kod kierownicy

2- kod hamowania

3- kod optyczny

4 – kod gazu

5- kod sił stałych i zmiennych

Opanowanie techniki 2 oznacza początek wejścia do świata wyczynowych technik Jazdy:

Tu do gradacji zaawansowania dodajemy specyficzny tor jazdy i nieco (sporo) inne wykonanie kodów niż w technice 1.

Opanowanie techniki 3 wpisze Cię na listę kierowców wyczynowych :

Tu do gradacji zaawansowanie dodajemy bardzo trudne połączenie nakładkowe wszystkich powyższych.

Mała przestroga – jest to bardzo trudne. Wielu kierowców nie jest w stanie tego wykonać prawidłowo.

I TU NAJWAŻNIEJSZA RZECZ !!!!

Każda z technik składa się z określonych elementów składowych. Każdy kod składa się z elementów składowych. Dopiero połączenie i wykonanie wszystkich elementów składowych daje technikę jazdy.

Jest mnóstwo rzeczy do poznania i wytrenowania.

Złe wykonanie, lub niewykonanie któregoś z elementów składowych techniki dyskwalifikuje dalszą jazdę czyniąc ja niebezpieczną, lub zbyt wolną.

UWAGA !!!

Technikę jazdy budujemy punkt po punkcie. Potem łączymy je w całość. Jeżeli nie wdrożysz któregoś punktu nie pójdziemy dalej, ponieważ technika nie będzie dla Ciebie wykonalna.

Jeżeli w technice 1 nie będziesz w stanie wykonać lub połączyć punktów techniki jazdy, oznaczać to będzie automatyczny koniec trenowania !!!!!!! Powinieneś (powinnaś) wtedy pomyśleć o oddaniu prawa jazdy.

Jeżeli będzie to dotyczyło technik wyższych bardziej zaawansowanych zostaniesz na poziomie poznanej techniki, a otrzymanie kolejnych informacji wyższych uwarunkowane będzie prawidłowym wykonaniem kolejnych elementów.