ZASADY TRENINGÓW

SZCZEGÓŁY TRENINGÓW ZAWSZE USTALAMY INDYWIDUALNIE:

Zawsze ustalamy je podczas pierwszego spotkania indywidualnego.  Termin spotkania umawiamy telefonicznie w dogodnym dla mnie terminie i miejscu. Z reguły w okolicach Góry Kalwarii.  Po uzgodnieniu warunków technicznych mogą to być także  inne lokalizacje .

Spotkanie połączone jest z jazdą testową. Patrz Konsultacje Wyczynowych Technik Jazdy.

Określę wtedy Twoje predyspozycje psychofizyczne, nabyte umiejętności, nawyki oraz niedociągnięcia. Podczas spotkania podejmę decyzję, czy będę skłonny poświęcić Tobie mój czas w celu przekazania Ci mojej wiedzy. Dopiero wtedy omówimy warunki finansowe Twoich Indywidualnych Treningów Wyczynowych Technik Jazdy.

GDZIE TRENUJEMY:

Treningi poznawcze odbywają się zazwyczaj w okolicy Warszawy i Góry Kalwarii, na dawnych asfaltowych trasach rajdowych Rajdu Mazowieckiego, lub Rajdu Warszawskiego. Jednak jeżeli jesteś z innego miasta możemy przeprowadzić treningi w Twojej okolicy(kwestia ustaleń finansowych i możliwości czasowych).

CZYM TRENUJEMY:

Zawsze trenujesz swoim samochodem. Nie ma znaczenia jaki to samochód. Ma być dopuszczony do ruchu. Rodzaj napędu , pojemność silnika też nie mają żadnego znaczenia. Skrzynia biegów – raczej manualna.

JAK TRENUJEMY:

Z minimalnymi prędkościami potrzebnymi do zakodowania tematu.  Niektóre elementy dla lepszego poznania – nawet pieszo. Trenujemy techniki jazdy a nie upalanie. Mimo to przejeżdżamy podczas treningu od 50 do 130km.

RODZAJE I ZASADY TRENINGÓW : 

  • Trening konsultacyjny
  • Trening poznawczy teoretyczny
  • Trening statyczny poznawczy
  • Trening dynamiczny poznawczy
  • Trening dynamiczny
  • Trening dynamiczny wyczynowy
  • Trening korygujący – reset

1. Jazda testowa trening konsultacyjny: 

Spotkanie wstępne na którym określimy Twoje predyspozycje psychofizyczne, nabyte umiejętności, nawyki oraz niedociągnięcia. Podczas spotkania ustalimy najkorzystniejszy dla Ciebie system i zakres treningów.

2. Trening poznawczy teoretyczny:

Zapoznanie się z programem i systemem treningowym i wg elementów składowych wyczynowych technik jazdy. Kod optyczny, kod gazu, kod hamowania, kod sił stałych u zmiennych.

3. Trening statyczny poznawczy :

Praktyczne wytyczanie punktów i faz zakrętu oraz strefy hamowania. Określanie fazowych punktów prostej. Określanie geometrii zakrętów.

4. Trening dynamiczny poznawczy  :

Praktyczne wytyczanie punktów i faz zakrętu oraz strefy hamowania. Określanie fazowych punktów prostej. Określanie geometrii zakrętów.

Praktyczne wykorzystanie elementów składowych wyczynowych technik jazdy (wg programu).

Jazdy treningowe z coraz większą prędkością w zakrętach z wykorzystaniem nabytych umiejętności (prędkości dopuszczalne przez BRD).

5. Trening dynamiczny  :

Trening dynamiczny możliwy jest tylko i wyłącznie po pełnym poznaniu i zakodowaniu wykonawczym danej techniki. Dynamiczna jazda bez poznania i wytrenowania wszystkich elementów składowych  jest bezsensowna i niebezpieczna.

Treningi dynamiczne odbywają się tylko na obiektach sportowych, lub zamkniętych i zabezpieczonych odcinkach drogowych.

6. Trening dynamiczny wyczynowy   :

Wspólne wyjazdy na rajdy, wyścigi czy inne zorganizowane zawody lub treningi w celu trenowania wyczynowych technik jazdy na dużych prędkościach.

7. Trening korygujący – reset    :

Trening dla zaawansowanych w danej technice. Jeżdżąc w ruchu drogowym, ulicznym, zwłaszcza w mieście z innymi uczestnikami ruchu drogowego automatycznie łapiemy błędy. Czasem trudno jest je samemu wychwycić. Trening korygujący ma na celu szybkie przywrócenie prawidłowości w sposobie jazdy.