ZASADY TRENINGÓW
SZCZEGÓŁY TRENINGÓW ZAWSZE USTALAMY INDYWIDUALNIE:
Zawsze ustalamy je podczas pierwszego spotkania indywidualnego. Termin spotkania umawiamy telefonicznie w dogodnym dla mnie terminie i miejscu. Z reguły w okolicach Góry Kalwarii. Po uzgodnieniu warunków technicznych mogą to być także inne lokalizacje .
Spotkanie połączone jest z jazdą testową. Patrz Konsultacje Wyczynowych Technik Jazdy.
Określę wtedy Twoje predyspozycje psychofizyczne, nabyte umiejętności, nawyki oraz niedociągnięcia. Podczas spotkania podejmę decyzję, czy będę skłonny poświęcić Tobie mój czas w celu przekazania Ci mojej wiedzy. Dopiero wtedy omówimy warunki finansowe Twoich Indywidualnych Treningów Wyczynowych Technik Jazdy.
GDZIE TRENUJEMY:
Treningi poznawcze odbywają się zazwyczaj w okolicy Warszawy i Góry Kalwarii, na dawnych asfaltowych trasach rajdowych Rajdu Mazowieckiego, lub Rajdu Warszawskiego. Jednak jeżeli jesteś z innego miasta możemy przeprowadzić treningi w Twojej okolicy(kwestia ustaleń finansowych i możliwości czasowych).
CZYM TRENUJEMY:
Zawsze trenujesz swoim samochodem. Nie ma znaczenia jaki to samochód. Ma być dopuszczony do ruchu. Rodzaj napędu , pojemność silnika też nie mają żadnego znaczenia. Skrzynia biegów – raczej manualna.
JAK TRENUJEMY:
Z minimalnymi prędkościami potrzebnymi do zakodowania tematu. Niektóre elementy dla lepszego poznania – nawet pieszo. Trenujemy techniki jazdy a nie upalanie. Mimo to przejeżdżamy podczas treningu od 50 do 130km.
RODZAJE I ZASADY TRENINGÓW :
- Trening konsultacyjny
- Trening poznawczy teoretyczny
- Trening statyczny poznawczy
- Trening dynamiczny poznawczy
- Trening dynamiczny
- Trening dynamiczny wyczynowy
- Trening korygujący – reset
1. Jazda testowa trening konsultacyjny:
Spotkanie wstępne na którym określimy Twoje predyspozycje psychofizyczne, nabyte umiejętności, nawyki oraz niedociągnięcia. Podczas spotkania ustalimy najkorzystniejszy dla Ciebie system i zakres treningów.
2. Trening poznawczy teoretyczny:
Zapoznanie się z programem i systemem treningowym i wg elementów składowych wyczynowych technik jazdy. Kod optyczny, kod gazu, kod hamowania, kod sił stałych u zmiennych.
3. Trening statyczny poznawczy :
Praktyczne wytyczanie punktów i faz zakrętu oraz strefy hamowania. Określanie fazowych punktów prostej. Określanie geometrii zakrętów.
4. Trening dynamiczny poznawczy :
Praktyczne wytyczanie punktów i faz zakrętu oraz strefy hamowania. Określanie fazowych punktów prostej. Określanie geometrii zakrętów.
Praktyczne wykorzystanie elementów składowych wyczynowych technik jazdy (wg programu).
Jazdy treningowe z coraz większą prędkością w zakrętach z wykorzystaniem nabytych umiejętności (prędkości dopuszczalne przez BRD).
5. Trening dynamiczny :
Trening dynamiczny możliwy jest tylko i wyłącznie po pełnym poznaniu i zakodowaniu wykonawczym danej techniki. Dynamiczna jazda bez poznania i wytrenowania wszystkich elementów składowych jest bezsensowna i niebezpieczna.
Treningi dynamiczne odbywają się tylko na obiektach sportowych, lub zamkniętych i zabezpieczonych odcinkach drogowych.
6. Trening dynamiczny wyczynowy :
Wspólne wyjazdy na rajdy, wyścigi czy inne zorganizowane zawody lub treningi w celu trenowania wyczynowych technik jazdy na dużych prędkościach.
7. Trening korygujący – reset :
Trening dla zaawansowanych w danej technice. Jeżdżąc w ruchu drogowym, ulicznym, zwłaszcza w mieście z innymi uczestnikami ruchu drogowego automatycznie łapiemy błędy. Czasem trudno jest je samemu wychwycić. Trening korygujący ma na celu szybkie przywrócenie prawidłowości w sposobie jazdy.